برگزارکننده همایش و رویداد

بهترین برنامه‌ها برای پخش زنده رویدادها

بهترین برنامه‌ها برای پخش زنده رویداد

موسسه فرهنگی هنری دهکده هنر، در راستای افزایش آگاهی علاقه‌مندان به تولید برنامه‌های پخش زنده، بروزترین و کارآمدترین این برنامه‌ها را به شما معرفی ‌می‌کند.

امیدواریم با گردآوری، ترجمه و انتشار مقالات مرتبط با موضوعات فنی تولید برنامه‌ پخش زنده، شاهد ارتقای آموزش – بخصوص آموزش از راه دور – در جامعه خود باشیم.

این مقاله شامل معرفی برنامه‌هایی ست که بصورت نیمه‌حرفه‌ای مشغول به تولید محتوا و یا برگزاری وبینار هستند. استفاده از این برنامه‌ها کمک خوبی برای توسعه یک مجموعه آموزشی و یا افراد یک شرکت و یا سازمان خواهد بود.

پخش زنده؛ بهترین راه برای ارتباط با مخاطبان

هدف ما قدرت بخشیدن به کسب و کار شماست‌ تا با کمک نرم‌افزار مناسب، رشد خود را سرعت بخشید. ما انواع برنامه‌ها را بر اساس روش‌شناسی بازار که توسط تیم تحقیقاتی ما ایجاد شده است، انتخاب و رتبه‌بندی کرده‌ایم. ما در موسسه خود ممکن است از یک روش خاص برای پخش زنده استفاده کنیم ولی این موضوع، تأثیری بر روش‌شناسی ما ندارد.

سایت کاپترا، این تجزیه و تحلیل را بر اساس بررسی‌ها و داده‌های رتبه‌بندی در ۱۴ اکتبر ۲۰۲۱ انجام داده است. لطفاً توجه داشته باشید که این بدان معناست که مقادیر فعلی ممکن است در تجزیه و تحلیل منتشر شده قبلی منعکس نشده باشند.

بازاریابی برند در طول سال‌ها به دلیل افزایش حضور اینترنتی و رشد پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی تغییر کرده است. در حالی که برندهایی مانند شما به دنبال راه‌های جدیدی برای تعامل با مشتریان هستند، تعامل زنده به عنوان یک استراتژی مهم برای تعامل «در لحظه» با مخاطبان شما رشد کرده است.

ضبط و پخش زنده می‌تواند برای کسب‌وکارهای کوچکی که منابع محدودی برای استفاده از بخش بازاریابی ویدیویی زنده دارند، دشوار باشد. با این حال، این نباید مانع از دسترسی شما به مخاطبان جهانی شود. به همین دلیل است که باید یک پلتفرم پخش زنده رایگان را انتخاب کنید که به راحتی با بودجه شما انجام می شود.

نرم‌افزار پخش زنده به شما امکان می‌دهد موارد رویداد زنده خود را از طریق اینترنت پخش کنید. این کمک می‌کند تا از محدودیت‌های یک رویداد فیزیکی، خارج شوید و به مخاطبان بالقوه دسترسی پیدا کنید و بازده سرمایه (ROI) خود را افزایش دهید.

بهترین برنامه‌ها برای پخش زنده رویدادها؛

GoBrunch

با GoBrunch ؛ وبینارهای نامحدود و بدون محدودیت زمانی را سازماندهی کنید.

GoBrunch به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از یک رابط منحصر به فرد که رویدادهای حضوری را تقلید می‌کند، وبینارهای نامحدود را سازماندهی کنید. این برنامه به شما امکان می‌دهد مکان خود را انتخاب کنید و دوربین را روشن یا خاموش کنید. با  GoBrunch، می‌توانید تا 120 شرکت‌کننده در هر جلسه زنده با سه اتاق جدا داشته باشید.

نرم افزار پخش زنده به شما امکان دسترسی کامل به کنترل‌های صدا و دوربین را می‌دهد. شما این امکان را دارید که چیدمان‌های اتاق مجازی – که تجربه کاربری واقعی را ارائه می‌دهد و جلسات را جذاب‌تر می‌کند – را انتخاب کنید.

در طول جلسه، می‌توانید صفحه نمایش خود را با صدا به اشتراک بگذارید، و  امکان رأی دهی دارید. همچنین می‌توانید یک جلسه را در نسخه رایگان ضبط کنید، آن را دانلود کنید، و سپس یک پیوند قابل اشتراک‌گذاری ایجاد کنید تا پس از آن برای افرادی که قادر به شرکت در جلسه نیستند، آن را بصورت پادکست در دسترس قرار دهید.

GoBrunch ؛ نیازی به نصب ندارد و از مرورگر شما قابل دسترسی است. این نرم افزار پشتیبانی تلفن و چت را ارائه می‌دهد.

بهترین برنامه‌ها برای پخش زنده رویدادها

Hopin

Hopin ؛ شما را به یک پلتفرم مدیریت رویداد یکپارچه می‌رساند.

Hopin ، شما را قادر می‌سازد تا رویدادهای زنده را ایجاد، میزبانی و مدیریت کنید. طول رویداد می‌تواند تا دو ساعت باشد و فقط با یک سازمان‌دهنده می‌توانید دسترسی مدیریتی داشته باشید.این برنامه به شما امکان می‌دهد تا در هر رویداد 100 کاربر را پوشش دهید.

می‌توانید فرم ثبت نام خود را طراحی کرده و آن را با موتورهای جستجو (SEO) بهینه‌سازی کنید تا در رتبه‌بندی جستجو قرار گیرد. با سئوی صفحه ثبت نام، مشاهده و دسترسی شما به مخاطبان بیشتر می‌شود. نرم‌افزار پخش‌زنده به شما امکان می‌دهد یک سیستم ورود، راه‌اندازی کنید که در آن ورودها می‌توانند رایگان، پولی و یا خصوصی باشند. همچنین می‌توانید ترافیک ارجاع رویداد را پیگیری کنید.

از نظر تجربه شرکت‌کنندگان، «Hopin» قابلیت‌های پیام‌رسانی در سراسر رویداد و پیام‌های خصوصی، پشت صحنه حرفه‌ای، پشتیبانی ۱۰ زبان، و صفحه خوش‌آمدگویی مجازی با برنامه‌ریزی رویداد را فراهم می‌کند. این نرم افزار همچنین ادغام‌های درون رویدادی را ارائه می‌دهد تا با این گزینه‌های بیشتر، رویداد شما جذاب‌تر شود.

Hopin ، پشتیبانی ایمیل و چت را نیز ارائه می‌دهد. با یک اپلیکیشن موبایل برای دستگاه‌های اندروید و Ios .

بهترین برنامه‌ها برای پخش زنده رویدادها

Livestorm

Livestorm ؛ میزبان وبینارها با یک پلتفرم تعامل ویدیویی سراسری

Livestorm گزینه‌هایی را برای سازماندهی بدون محدودیت در تعداد رویدادها یا مدیران، ارائه می‌دهد. یک رویداد می‌تواند از 10 ثبت‌نام‌کننده و 10 شرکت‌کننده زنده، پشتیبانی کند. Livestorm اشتراک‌گذاری صفحه، گزینه‌های چت، جلسات پرسش و پاسخ در طول رویداد، پخش نامحدود، صفحه مهمان و یادآوری ایمیل خودکار را فراهم می‌کند.

ابزار پخش زنده، همچنین برخی از ویژگی‌های پیشرفته مانند گزینه‌هایی برای پیش‌ضبط ویدیوها، اشتراک‌گذاری ویدیوهای  YouTube، جاسازی فرم‌ها و وبینارهای خودکار را ارائه می‌‌دهد. این برنامه، ویژگی‌های تحلیلی را برای ثبت آمارهای مهم در مورد مشارکت، پخش مجدد و نظرسنجی‌ها را هم دارد.

Livestorm یک پلتفرم مبتنی بر مرورگر است که نیازی به نصب از طریق برنامه ندارد. می‌توانید وبینارها، رویدادها و جلسات را از دسکتاپ و موبایل خود میزبانی کنید. با این برنامه، پشتیبانی تلفن، ایمیل و چت را هم دارید.

روش های برتر پخش زنده برای رویدادها

Melon

Melon ؛ نام تجاری سفارشی بیفزایید و رویدادهای خود را شخصی کنید.

ملون گزینه‌های ویجت هشدار را برای تعامل با مخاطبان ارائه می‌دهد. می‌توانید رویداد خود را با افزودن لوگو، بنر، واترمارک و تم‌ها سفارشی کنید. با ملون، پخش زنده تا چهار ساعت در دسترس است.

این نرم‌افزار پخش زنده، همچنین گزینه‌ای برای کسب درآمد است، طوری که به شما اجازه می‌دهد تا جذب مالی نیز داشته باشید. هشدارها را با استفاده از ابزارک بخش هشدار راه‌اندازی کنید و از مخاطب خود بخواهید که از شما حمایت کند.

مهمانان شما برای پیوستن به یک جریان نیازی به ایجاد حساب کاربری ندارند. آنها می‌توانند با پیوندی که شما به اشتراک می‌گذارید به پخش زنده شما بپیوندند. با برنامه‌ریزی، می‌توانید رویداد خود را جلو ببرید و برنامه را از قبل با مهمانان خود به اشتراک بگذارید.

این نرم‌افزار فرم تماس و پشتیبانی ایمیل را ارائه می‌دهد.

روش های برتر پخش زنده برای رویدادها

Restream

پخش مجدد؛ پخش همزمان در چندین پلتفرم

پخش مجدد به شما امکان می‌دهد همزمان روی بیش از 30 پلتفرم استریم کنید. گزینه چند جریانی آن به شما امکان می‌دهد برای هر پلتفرم اجتماعی یک کانال ایجاد کنید. هیچ محدودیتی در زمان پخش وجود ندارد. ابزار پخش زنده همچنین با نرم‌افزار پخش محبوب ادغام می‌شود تا گزینه‌های بیشتری را در اختیار شما قرار دهد.

استودیوی پخش مجدد گزینه‌های پخش جریانی، دعوت از مهمان و اشتراک‌گذاری صفحه را ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید موسیقی پس‌زمینه تولید‌شده توسط هوش‌مصنوعی را پخش کنید که نیازی به کپی‌رایت و مجوز ندارد.

در حین پخش زنده، می‌توانید چت را نیز داشته باشید که به شما امکان می‌دهد گفتگوها را در زمان واقعی مشاهده کنید و با مخاطبان خود درگیر شوید. می‌توانید مجددا از طریق چت و ایمیل با پشتیبانی پخش در تماس باشید.

روش های برتر پخش زنده برای رویدادها

Streamyard

Streamyard ؛ اضافه کردن گرافیک برند در پخش زنده

این برنامه گزینه‌های برندسازی مانند بنرها، رنگ‌های برند و پس‌زمینه‌های مجازی را که با موضوع برند شما مطابقت دارند، ارائه می‌دهد. با Streamyard ، میزبان و شرکت‌کنندگان می‌توانند صفحه نمایش خود را به اشتراک بگذارند. می‌توانید نظرات مخاطبان را ببینید که در جریان پخش زنده ایجاد می‌شوند و میزبان‌ها گزینه‌ای برای نمایش نظرات منتخب روی صفحه دارند.

Streamyard  به شما امکان می‌دهد که از فیس‌بوک، یوتیوب، توییتر و لینکدین استریم کنید. با نرم‌افزار پخش‌زنده می‌توانید تا 20 ساعت در ماه استریم کنید. می‌توانید شش نفر در جریان و 10 نفر در پخش زنده را همزمان داشته باشید. این نرم‌افزار به شما اجازه می‌دهد تا در صورت نیاز به دعوت بیش از شش نفر ، افراد را به داخل و خارج مبادله کنید.

همچنین می‌‌توانید از طریق چت، ایمیل یا فرم تماس با تیم پشتیبانی Streamyard در تماس باشید.

روش های برتر پخش زنده برای رویدادها

سوالات متداول؛

تفاوت Vimeo Livestream و Vimeo Premium چیست؟

وقتی صحبت از ویدیوی زنده به میان می‌آید، بسیاری از سازمان‌ها با بیش از چند صد کارمند یا مخاطب نیاز به مدیریت تحویل محتوای پیشرفته (eCDN)، پشتیبانی فنی اختصاصی، SLA، آموزش و ویژگی‌های پیشرفته حریم خصوصی برای ارتباطات حیاتی دارند. این راه‌حل نهایی برای ارتباطات ویدیویی با کارایی بالا است.

Vimeo Premium ؛ اما راهی مقرون به صرفه برای شروع امروز با پخش زنده و به اشتراک‌گذاری رویدادهای شما با جهان است.

 

آیا واقعاً هیچ محدودیتی برای پخش زنده وجود ندارد؟

این دلیل شماره یک مشتریان Vimeo است. این مجموعه حریم خصوصی، فوق‌العاده قوی است و ویژگی‌هایی مانند حفاظت از رمز عبور، محدودیت‌های جاسازی، و اشتراک‌گذاری لینک خصوصی، و پخش بدون آگهی را ارائه می‌دهد.

با Vimeo Enterprise، می‌توانید پخش‌های زنده یا ویدیوهای خود را با Single Sign On (SSO)، مسدود‌کردن محدوده جغرافیایی یا محدودیت‌های IP ایمن کنید.

 

برای پخش زنده به چه تجهیزاتی نیاز دارم؟

تنها چیزی که نیاز دارید یک دوربین (حتی تلفنتان!)، رویداد و اتصال به اینترنت است. اگر مرتباً در حال پخش زنده هستید و به دنبال جذب مخاطب بیشتر هستید، با استفاده از مطالب همین مقاله این کار را انجام دهید.

 

آیا پیشنهادات پشتیبانی Vimeo برای هر طرح یکسان است؟

Vimeo Enterprise دارای یک SLA uptime است که در Vimeo Premium گنجانده نشده است. با Vimeo Enterprise، به پشتیبانی فنی تلفنی، مدیریت حساب اختصاصی و خدمات تولید برنده جوایز نیز دسترسی خواهید داشت.

 

آیا می‌توانم از طریق پخش زنده درآمد کسب کنم؟

بسیاری از تولیدکنندگان محتوا، احتمالا آرشیوی از ویدیوها دارند و می‌خواهند به طور منظم پخش زنده داشته باشند و از ویدیوهای آنلاین خود درآمد کسب کنند. راه‌های مختلفی برای کسب درآمد از محتوای ویدیوی شما وجود دارد – از جمله اشتراک  (SVOD)، تراکنش‌ها (TVOD)، تبلیغات (AVOD)، یا ثبت نام رایگان برای اطلاعات بیشتر در مورد گزینه های کسب درآمد،Vimeo OTT  را بررسی کنید.

 

آیا می‌توانم در یوتیوب، فیس بوک، لینکدین، پریسکوپ، توییچ یا وب‌سایتم پخش زنده داشته باشم؟

بله. با Vimeo Premium یا Enterprise، می‌توانید به راحتی به کانال‌های رسانه‌های اجتماعی محبوب مانند؛ YouTube، Facebook، LinkedIn، Periscope، Twitch  و همزمان به Vimeo یا وب سایت خود استریم کنید. می‌توانید رمزگذار موجود خود را به Vimeo متصل کنید یا استودیو را دانلود کنید و به مخاطبان خود در هر کجا که هستند دسترسی پیدا کنید.

 

چگونه نرم‌افزار پخش زنده مناسب برای کسب و کار خود را انتخاب کنیم؟

با اطلاعات بسیار زیادی که در دسترس است، انتخاب نرم‌افزار پخش زنده مناسب برای کسب و کار شما می‌تواند بسیار دشوار باشد. بنابراین قبل از نهایی کردن یک ابزار، ملاحظات زیر را در نظر داشته باشید.

 

انتخاب زمان پخش مناسب؛ برخی از ابزارها زمان پخش محدودی دارند و بسته به نیازهای تجاری، ممکن است برای شما کافی نباشند. اگر کسب‌وکار شما از شما می‌خواهد که اغلب و برای ساعات طولانی‌تر ویدیو پخش کنید، باید ابزاری را در نظر بگیرید که زمان پخش نامحدودی را ارائه می‌دهد.

 

محدودیت شرکت‌کنندگان را بررسی کنید؛ یک ابزار پخش زنده رایگان می‌تواند با محدودیت‌های شرکت‌کننده همراه باشد و این نیز می‌تواند پتانسیل دسترسی شما را محدود کند. اگر می‌خواهید افراد بیشتری را هدف قرار دهید، نرم‌افزار شما باید به شما اجازه دهد افراد بیشتری را به رویداد زنده خود اضافه کنید.

دسترسی به ابزار را بررسی کنید؛ یک نرم‌افزار پخش زنده باید بدون نصب برنامه یا نرم‌افزار برای همه قابل دسترس باشد زیرا ممکن است مخاطبان شما مایل نباشند برای مشارکت برنامه جدیدی نصب کنند. بنابراین، ابزارهایی را انتخاب کنید که از طریق یک کلیک در دسترس هستند یا در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی محبوب در دسترس هستند.

 

سوالات مهم هنگام انتخاب نرم افزار پخش زنده رایگان؛

قبل از نهایی‌کردن یک ابزار نرم‌افزاری، این سوالات را از فروشندگان نرم افزار بپرسید تا مطمئن شوید که تمام اطلاعات را از ابتدا در اختیار دارید.

این نرم‌افزار چه محدودیت‌هایی دارد؟

چه نوع حمایتی می‌توانید انتظار داشته باشید؟

آیا این ابزار امکان ادغام با سایر پلتفرم‌ها را دارد؟

برای یافتن تطابق نرم‌افزار ایده‌آل خود، به اطلاعاتی نیاز دارید که بتوانید به آن اعتماد کنید تا بتوانید در زمان صرفه‌جویی کنید، بودجه خود را حفظ کنید و انرژی بیشتری را روی رشد کسب و کار خود متمرکز کنید. به همین دلیل است که همه نظرات کاربران خود را بررسی و تأیید می‌کنیم و چنین ابزارهایی را توصیه می‌کنیم.

چنانچه تمایل دارید مطلب خواندنی و جذاب درباره پخش زنده مطالعه کنید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله «چگونه پخش آنلاین رادیویی و تصویری داشته باشیم» را بخوانید.

برگردان؛ بهنام شاه‌حسینی

اجاره واحد سیار

موسسه فرهنگی هنری دهکده هنر تجهیزات رژی، واحد سیار و اجاره استودیوهای خود بصورت رزرو در اختیار مشتریان گرامی قرار می‌دهد.

درباره دهکده هنر

دهکده هنر یک موسسه فرهنگی هنری با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشد و از سال 1381 بصورت تخصصی در زمینه برنامه‌ریزی، برگزاری و پوشش تصویری رویداد، همایش و کنفرانس ها در سطح ملی و بین‌المللی فعالیت می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اجاره واحد سیار میتوانید بصورت رایگان از همکاران ما مشاوره دریافت کنید.

اعتمــاد برنـدهـا به دهکـده هنـر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *