برگزارکننده همایش و رویداد

معرفی دوربین Nikon Z9

شرکت ژاپنی نیکون، دوربین بدون آینه پرچمدار مورد انتظار خود را در انتهای ماه اکتبر 2021 معرفی کرد. این دوربین بدون آینه مجهز به سنسور فول فریم 45.7 مگاپیکسلی CMOS در کنار پردازنده EXPEED7 است.  نیکونZ9 رقیب قدرتمندی برای دوربین سونی A7 IV و کانن EOS R3 خواهد بود.

نیکون Z9 ؛ عکاسی با ۱۲۰ فریم در ثانیه

نیکون Z9 ؛ در یک نگاه

سریع‌ترین نرخ فریم تصویر ثابت جهان – 120 فریم در ثانیه
سریعترین سرعت عکاسی در جهان
• بهترین سیستم تشخیص صحنه AF جهان

بهترین وضوح ویدیوی 8K و ضبط داخلی
• اولین منظره یاب الکترونیکی واقعاً خاموش در جهان
• اولین دوربین نیکون با مانیتور 4 محوره عمودی و افقی

توانایی Z9 برای ردیابی در ورزش‌های اکشن
• سریع شگفت انگیز
• تشخیص موضوع از عمق – خودکار و همزمان
• الگوریتم پیشرفته که با استفاده از جستجوی عمق ایجاد شده است، Z9 را قادر می‌سازد تا به‌طور خودکار بزرگ‌ترین طیف از موضوعات جهان را شناسایی و ردیابی کند.
• هماهنگ با کوچک‌ترین و سریع‌ترین سوژه‌ها

معرفی دوربین نیکون Z9

سرعت عکاسی با نیکون Z9 ؛

محاسبات AF و AE با سرعت 120 فریم در ثانیه با ارتباط سریع و ثابت بین لنز و دوربین از طریق پایه Z انجام می‌شود. حتی سوژه‌های کوچک و نامنظم مانند پرندگان در حال پرواز به راحتی ردیابی می‌شوند.
فوکوس خودکار چشمی پیشرفته برای افراد، حیوانات خانگی و پرندگان.
Eye Detection AF به‌طور خودکار چشم‌های افراد، سگ‌ها، گربه‌ها و پرندگان (و موجودات مشابه) را حتی زمانی که در قاب کوچک هستند، با مو، عینک یا عینک پوشانده شده‌اند، سمت راست رو به بالا یا وارونه هستند را ردیابی می‌کند.
ردیابی سه بعدی + تشخیص موضوع. بعد جدیدی از AF.
قدرت ردیابی سه‌بعدی تحسین شده نیکون، اکنون با تشخیص سوژه‌های جستجوی عمق در دسترس است.
بدون زحمت روی سوژه‌هایی که به سرعت در حال حرکت هستند قفل کنید و آنها را در حال حرکت به سمت شما، دور از شما و هر جایی که بین آن‌ها حرکت می‌کنند، ردیابی کنید.

معرفی دوربین نیکون Z9

فوکوس نیکون Z9 ؛

رونمایی از دوربین نیکون Z9. فول‌فریم جدید نیکون دارای سنسور ۴۵٫۷ مگاپیکسلی CMOS، پردازنده‌ی جدید تصویر EXPEED 7، فیلم‌برداری با رزولوشن ۸K تا 125 دقیقه بصورت 4K و حذف کامل شاتر مکانیکی است.
نیکون Z9 دارای پیشرفته‌ترین سیستم فوکوس است. ساختار این فوکوس با الگوریتم یادگیری عمق به کار رفته در آن، نوع صحنه‌ی عکاسی را تشخیص می‌دهد. الگوریتم هوشمند در فوکوس این دوربین به کمک تصویربردار، در زمان استفاده از حالت عکاسی پیاپی با سرعت بالا و ضبط فیلم‌های با رزولوشن ۸K خواهد آمد.
سیستم فوکوس نیکون Z9، سریع‌ترین قابلیت فوکوس خودکار و دنبال کردن سوژه‌ را دارد و می‌تواند در زمان فوکوس، سوژه‌‌هایی مانند؛ انسان (برای عکاسی ورزشی و مدلینگ)، حیوانات خانگی، پرندگان، هواپیما، قطار‌ها، خودرو‌ها، موتور سیکلت‌ها و حتی دوچرخه‌ها را هم تشخیص دهد.
با عکاسی در حالت Auto-Area Autofocus بدون اینکه لازم باشد تا تنظیماتی را به صورت دستی تغییر دهید، این دوربین به صورت خودکار تمامی سوژه‌ها را تشخیص می‌دهد و روی آن‌ها فوکوس می‌کند.
این دوربین می‌تواند چشم سوژه‌ی را از فاصله‌ی دور تشخیص دهد. می‌توانید رنگ مربع نشان دهنده‌ی فوکوس قرار گرفته بر روی چشم سوژه را به سبز تغییر دهید تا بتوانید به شکل بهتری بفهمید که دوربین بر روی سوژه‌ی انتخابی فوکوس کرده است.
نیکون در دوربین Z9 از قابلیت دنبال‌کردن سه‌‌بعدی سوژه استفاده کرده و در این حالت دوربین می‌تواند در زمان فوکوس بر روی سوژه‌های سریع، مانند خودرو‌ها، آن‌ها تشخیص دهد و دنبال کند.

معرفی دوربین نیکون Z9

بدنه و افزونه‌های خاص نیکون Z9 ؛

هدف از ساخت نیکون Z9 ، استفاده تصویربرداران و عکاسان حرفه‌ای از این دوربین است. بدنه‌ی این دوربین، گریپ عمودی و دکمه‌های مختلفی برای راحت‌تر کار کردن با آن دارد.
بدنه‌ی این دوربین نیکون Z9 از جنس آلیاژ منیزیم ساخته شده و همانند دوربین نیکون D6 در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است. بدنه‌ی نیکون Z9 در مقایسه با دوربین نیکون D6 در حدود %۲۰ کوچک‌تر است.
سرعت خواندن اطلاعات از روی دوربین نیکون Z9 بخاطر سنسور آن به حدی سریع است که نیازی به استفاده از شاتر مکانیکی در این دوربین نباشد.
برای جلوگیری از ورود گرد و غبار در سنسور دوربین نیکون Z9 ، فیلتر اپتیکال جای گرفته و از پوشش مخصوص رسنای الکتریکی و فلورین استفاده شده است. این سنسور محافظی دارد که از آن در زمان تعویض لنز مراقبت می‌کند.

معرفی دوربین نیکون Z9

فناوری‌های جدید در نیکون Z9 ؛

دوربین نیکون Z9 یک منظره‌یاب هم به کار رفته و یک پنل بهبود‌یافته‌ی Quad-VGA دارد که در عکاسی، حداکثر روشنایی ۳۰۰۰ نیت در محیط‌های بسیار روشن را پوشش می‌دهد تا عکاس در محیط‌های روشن بتوانند صحنه‌ی عکاسی را به طور واضح ببینند.
سیستم لرزشگیر Z9 ، از فناوری جدیدی به نام Synchro VR استفاده می‌کند و می‌تواند با لنز‌های پشتیبانی کننده از این فناوری، تا ۶ درجه لرزش تصاویر را کم کند. همچنین این ساختار ضد لرزش با قفل محافظتی VR از سنسور در برابر لرزش‌های ناگهانی، محافظت می‌کند.
پردازنده‌ی این دوربین قوی‌ترین پردازنده‌ی تصویری است، تا حدی که دوربین نیکون Z9 در مقایسه با دوربین نیکون Z7 II در حدود ۱۰ برابر سریع‌تر است.
عکس نهایی نیکون Z9 با سرعت شاتر ۱/۳۲۰۰۰ ثانیه هم اعوجاج ندارد. ایزویی که این سنسور از آن پشتیبانی می‌کند از ۶۴ تا ۲۴۶۰۰ است و می‌توان آن‌را بر روی ۳۲ و ۱۰۲۴۰۰ هم تنظیم کرد. Z9 با فلاش می‌تواند تا سرعت شاتر ۱/۲۵۰ ثانیه و در زمان استفاده از قابلیت High-Speed Sync تا سرعت شاتر ۱/۸۰۰۰ ثانیه کار کند.
دوربین نیکون Z9 در زمان عکاسی در محیط‌های تاریک می‌تواند تا ۸٫۵- EV هم به فوکوس کردن بپردازد. وجود این قابلیت، برای عکاسان علاقمند به ستاره‌شناسی و کسانی که در شب عکاسی می‌کنند، فوکوس بهتری داشته باشند.
دوربین نیکون Z9 می‌تواند با سرعت ۲۰ فریم در ثانیه با فرمت RAW عکاسی کند. همچنین این دوربین ظرفیت ذخیره بیش از ۱۰۰۰ عکس را جدا از ذخیره جانبی، دارد. می‌توانید با فرمت JPEG با بالاترین رزولوشن، با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه با این دوربین عکاسی کنید.

ترجمه؛ بهنام شاه حسینی

منبع؛ سایت رسمی نیکون در ایالات متحده آمریکا

برای کسب اطلاعات درباره اجاره تجهیزات و سایر خدمات از جمله؛ پخش زنده و واحد سیار با شماره تلفن‌؛ 09120216167 تماس بگیرید.

درباره دهکده هنر

دهکده هنر یک موسسه فرهنگی هنری با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشد و از سال 1381 بصورت تخصصی در زمینه برنامه‌ریزی، برگزاری و پوشش تصویری رویداد، همایش و کنفرانس ها در سطح ملی و بین‌المللی فعالیت می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اجاره واحد سیار میتوانید بصورت رایگان از همکاران ما مشاوره دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *