برگزارکننده همایش و رویداد

پس از معرفی مشخصات دوربین جدید نیکون Z9، بر آن شدیم تا دوربین سونی a7S III را که همتا و رقیب آن را هم معرفی کنیم تا با مقایسه این دو دوربین، مخاطبین سایت موسسه فرهنگی هنری دهکده هنر، اطلاعات فنی دقیقی از هر دو داشته باشند.

این دو دوبین با اختلاف کمی از هم وارد بازار شده‌اند و مسلما داشتن اطلاعات کافی می‌تواند انتخاب یکی از این دو دوربین را راحت‌تر کند.

Sony a7 III

مشخصات دوربین سونی a7S III ؛

Sony a7S III که با طراحی حسگر به روز خود متمایز است، دوربینی کاملا منعطف است که برای عکاسی و فیلمبرداری در موقعیت‌های کاری مختلف مناسب است. حسگر فول فریم 24.2 مگاپیکسلی Exmor R BSI CMOS و دو پردازشگر تصویر BIONZ XR – با ۸ برابر قدرت پردازش بیشتر – که برای سرعت، بهبود یافته است، عملکرد این دوربین را در نور کم برای دستیابی به سرعت عکسبرداری مداوم 10 فریم در ثانیه و عملکرد فوکوس خودکار ارتقا داده و برای ردیابی سوژه‌های سریع، بسیار مطمئن است.

سیستم فوکوس خودکار هیبریدی سریع ترکیبی سونی آلفا۷ اس، از 693 نقطه حسگر و 425 ناحیه تشخیص کنتراست برای دستیابی سریع‌تر فوکوس در شرایط نوری مختلف استفاده می‌کند.

این دوربین، همچنین فوکوس روی سوژه‌ها را به نحو شگفت‌انگیزی نگه می‌دارد. علاوه بر سرعت و فوکوس خودکار، بهبودهای پردازشی آن به درک وضوح تصویر بیشتر و کاهش نویز در سراسر محدوده حساسیت کمک می‌کند.

قابلیت ضبط ویدیو نیز برای بالاترین کیفیت در هنگام ضبط ویدیوی UHD 4K بصورت فول فریم برای به حداقل رساندن تاری هنگام حرکت، بهبود یافته است. سونی در آلفا۷ اس سری ۳، برای عکاسی و فیلمبرداری، از لرزشگیر 5 محوری SteadyShot INSIDE با تغییر حسگر تصویر استفاده می‌کند که برای به حداقل رساندن لرزش دوربین تا 5 استاپ موثر است.

علاوه بر به‌روزرسانی‌های سیستم تصویربرداری، طراحی بدنه آلفا۷ اس، به‌گونه‌ای بازنگری شده که شامل یک صفحه نمایش لمسی 3.0 اینچی 922 هزار نقطه‌ای در پشت است و طوری طراحی ‌شده که برای پشتیبانی بهتر از کار در زوایای بالا و پایین بسیار عالی است.

برای راحتی بیشتر در عکاسی، کارت حافظه SD دوگانه و یک باتری بزرگ‌تر NP-FZ100 برای استفاده 710 عکس در هر بار شارژ دارد. دوربین در برابر شرایط سخت، کاملا آماده است، زیرا شاسی آلیاژ منیزیم و آب‌بندی شده، آن را در برابر گرد و غبار و رطوبت مقاوم می‌کند.

ویژگی‌های خاص دوربین سونی آلفا 7 اس ؛

  • 1مگاپیکسل – 1 حسگر Exmor R، بهینه‌سازی شده برای 4K، فوق حساس و سریع
  • موتور پردازشی جدید BIONZ XR، با ۸ برابر قدرت پردازش بیشتر
  • تصاویر بدون نویز تا ISO 409,600 * 3  و 15 پله بالاتر
  • با حداکثری؛ 4K 120p * 5 10-bit 4: 2: 2 و بازخوانی کامل پیکسل در همه ضبط‌ها و حالت‌ها
  • با حداکثری تا؛ 4K 120p * 5 in XAVC S (AVC), XAVC HS (HEVC) و  XAVC S-I (All-I)
  • خروجی فیلم 16-bit RAW برای  4K  60p از طریق رابط HDMI Type-A connector * 6
  • رفع اتلاف گرمای داخلی موثر و امکان ضبط 1 ساعته 4K 60p
  • بازخوانی سریع برای ضبط فریم بالا با AF سریعتر
  • عدم محدودیت ضبط مداوم 29m 50s برای فیلمبرداری
  • مانیتور LCD ۳ اینچی با زاویه متغیر و منوی لمسی با کنترل

ویژگی‌های خاص دوربین سونی آلفا 7 اس ؛

Sony a7 III

سونی آلفا 7 اس - ساخته شده برای پیشگامان تصویربرداری؛

a7S III ، با عملکرد فوق‌العاده تصویربرداری فول‌فریم از جمله حساسیت بالا (ایزوی ارتقا یافته تا 409600)، محدوده دینامیکی گسترده 15 استاپ، 4K 120p 2، فوکوس خودکار سریع و قابل اعتماد، و تثبیت‌کننده تصویر فوق‌العاده قوی، دوباره سطح تصویربرداری را بالا ‌برده است.

امکانات ویژه؛

پیکسل‌های بزرگ حساسیت بالا و نویز کم را ارائه می‌دهند.

سنسور تصویر جدید فول فریم 12.1 مگاپیکسلی با 3 بسته حسگر تصویر Exmor RTM CMOS (در پشت) نوآوری‌های عمده‌ای در ذخیره نور ورودی و بهینه‌سازی خروجی دارد. همه این فناوری‌ها، سرعت خواندن دوبرابر، کیفیت تصویر فوق‌العاده – در کل محدوده حساسیت – ، دامنه دینامیکی گسترده 15 استاپی در 4 محدوده با سنسور AF  تشخیص رنگ، در سطح کانونی را ارائه می‌دهد.

پردازنده تصویر BIONZ XRTM 5 تا 8 برابر قدرتمندتر؛

همراه با سنسور جدید و سرعت بی سابقه آن، موتور پردازش تصویر BIONZ XR نیز ارتقاء یافته و تا 8 برابر قدرت پردازش بیشتر دارد و همچنین به طور چشمگیری رابط دوربین را بهبود داده است.

حساسیت بی‌نظیر و وسیع ISO 409600 ؛

حساسیت مشهور این سری با دامنه ISO گسترش یافته برای فیلم ها از 80 تا 409600 (محدوده استاندارد 80-102400) در این دامنه جدید افزایش یافته است.

با دریافت نور و بهینه‌سازی خروجی پیشرفته، سنسور 12.1 مگاپیکسلی فول فریم 3 به نویز کم در سراسر محدوده حساسیت دست می‌یابید و می‌توانید تصاویر قابل استفاده را در تاریکی تقریباً کامل، ثبت کنید.

با غنای شگفت‌انگیز عمق 10 بیتی و نمونه‌برداری رنگی 4: 2: 2، انعطاف‌پذیری بسیار بیشتری در درجه‌بندی تصویر، پردازش پس از ثبت تصویر و ترکیب، مستقیماً روی دوربین را خواهید داشت.

Sony a7 III

کیفیت برتر و فایل های کوچکتر با XAVC HS ؛

فرمت ضبط جدید XAVC HS برای دستیابی به راندمان فشرده‌سازی دو برابری برای کیفیت تصویر برتر و اندازه فایل‌های شش بار کوچکتر استفاده می‌کند.

کنترل فوکوس قدرتمند برای تغییر سوژه؛

با سرعت انتقال فوق‌العاده – قابل انتخاب بیش از 7 سطح – و حساسیت تغییر سوژه AF – بیش از 5 سطح – ، می‌توانید اهداف خلاقانه خود در تصویربرداری را هنگام تغییر سوژه یا فوکوس، بسیار بهتر عوض کنید. یک لمس ساده می‌تواند به طور موقت AF را حتی در حین کار فوکوس دستی فعال کند.

رابط صوتی دیجیتال برای ضبط صدای واضح؛

یک رابط صوتی دیجیتال اضافه شده به ورودی رابط‌ها (MI) اجازه ورود مستقیم 24 بیتی را می‌دهد. تنظیمات موجود 48 کیلوهرتز / 2 کانال 16 بیتی و با استفاده از کیت آداپتور XLR-K3M اختیاری، 48 کیلوهرتز / 24 بیتی 2 کاناله و 48 کیلوهرتز / 24 بیتی 4 کاناله است.

اتصال LAN کابلی؛

برای محیط‌های پیچیده و مستعد تداخل یا نیاز به پهنای باند بالاتر، اتصال LAN سیمی 1000BASE-T  با اتصال کابل آداپتور USB-Ethernet  دوربین در دسترس است.

تثبیت کننده تصویر 5 محور SteadyShot INSIDE ؛

یک سیستم تثبیت‌کننده تصویر 5 محوره SteadyShot INSIDE در دوربین قوی a7 III گنجانده شده است که پنج نوع لرزش دوربین را در هنگام عکاسی و فیلم‌برداری روی دست را کنترل می‌کند. این به تصویربرداران، اجازه می‌دهد تا با اطمینان از هر لنز، برای تصویربرداری حیاتی بدون مواجهه با تاری ناشی از لرزش دوربین کار کنند.

برای فواصل کانونی زیاد، سیستم تنظیمات و انحراف را تصحیح می‌کند. از سوی دیگر، در تصاویر ماکرو با بزرگنمایی بالا تغییرات افقی و عمودی کنترل می‌شود.

Sony a7 III

طراحی بدنه و Wi-Fi/Bluetooth داخلی ؛

یک XGA OLED Tru-Finder EVF مشخص شده است و دارای وضوح 2.36 متر نقطه و بزرگنمایی 0.78 برابر برای مشاهده روشن و واضح با جزئیات بالا است. این طراحی منظره یاب همچنین امکان استفاده از فوکوس خودکار را در حالت ذره‌بین فوکوس و همچنین افزایش حداکثر فوکوس را برای بهره‌برداری از فوکوس دستی فراهم می‌کند.

علاوه بر EVF، یک LCD پشت 3.0 اینچی 922k-dot نیز موجود است که دارای طراحی پنل لمسی برای عملکرد بصری و کنترل فوکوس است. همچنین صفحه نمایش 107 درجه به بالا و 41 درجه به سمت پایین متمایل می شود تا از زوایای بالا و پایین استفاده کند. .

شاسی آلیاژ منیزیم استحکام، دوام و پایداری را تضمین می کند و در عین حال سبک وزن است. پایه لنز نیز برای پشتیبانی بهتر از لنزهای سنگین بهبود یافته است و سفتی گرفتن برای راحت‌تر گرفتن دست بهبود یافته است.

آب بندی آب و هوا برای مقاومت در برابر گرد و غبار و رطوبت برای عملکرد مطمئن در شرایط آب و هوایی سخت به کار گرفته شده است.

با استفاده از باتری NP-FZ100، Sony a7S III عمر باتری را بهبود بخشیده است و اکنون تقریباً 710 عکس در هر بار شارژ رتبه بندی می شود.

دو اسلات کارت حافظه SD امکان ذخیره و مدیریت فایل های انعطاف پذیر را فراهم می کند و می توان آنها را برای پارتیشن بندی فایل های خام و JPEG پیکربندی کرد یا برای ضبط سرریز استفاده کرد. یکی از اسلات کارت برای پشتیبانی از کارت حافظه UHS-II رتبه بندی شده است.

یک پورت USB 3.0 Type-C، علاوه بر درگاه micro-USB، برای پشتیبانی سریع‌تر و مطمئن‌تر از اینترنت به اینترنت اضافه شده است. اتصال USB Type-C به دوربین اجازه می دهد تا در حین اتصال از منبع برق میزبان شارژ شود.

Wi-Fi داخلی a7S III را قادر می‌سازد تا فوراً تصاویر را با دستگاه‌های تلفن همراه برای اشتراک‌گذاری مستقیم آنلاین در شبکه‌های اجتماعی، از طریق ایمیل و سایت‌های ذخیره‌سازی ابری به اشتراک بگذارد. NFC (ارتباطات میدان نزدیک) نیز پشتیبانی می شود که امکان اتصال تک لمسی بین دوربین و دستگاه های تلفن همراه سازگار را فراهم می کند. نیازی به تنظیم پیچیده نیست پس از اتصال، دستگاه تلفن همراه متصل می‌تواند تصویری زنده را روی صفحه نمایش خود نمایش دهد و شاتر دوربین را از راه دور کنترل کند.

اتصال بلوتوث امکان دستیابی به داده های موقعیت مکانی را فراهم می کند.

برای کسب اطلاعات درباره اجاره تجهیزات و سایر خدمات از جمله؛ پخش زنده و واحد سیار با شماره تلفن‌؛ 09120216167 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *