برگزارکننده همایش و رویداد

تحریریه دهکده هنر؛ با ظهور اینترنت، رایانه‌ها و سرعت رشد فناوری، دور از ذهن است که در آینده فیلم‌سازی، شاهد تجهیزات حجیم دوربین و صدایی باشیم که اکنون می‌شناسیم.

این مقاله شامل معرفی برخی از فناوری‌های نوین – در حال آزمایش – در صنعت فیلم‌سازی ست که توسط تهیه‌کنندگان حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای در حال تولید هستند.

تجهیزات فیلمبرداری روی تلفن همراه؛

توانایی فیلمبرداری و آپلود ویدیو با استفاده از تلفن همراه در حال حاضر به طور چشمگیری بر فیلم تأثیر گذاشته است و به همه اجازه می‌دهد پروژه‌های مستقل خود را بدون دانش فنی زیادی ایجاد کند. اکنون، پیشرفت‌ها و تجهیزاتی که به‌طور خاص برای فیلم‌سازی با موبایل انجام می‌شود، ممکن است فیلم را حتی بیشتر از این هم عمومی کند، زیرا به کاربران تلفن همراه اجازه می‌دهد، همان احساس – با ارزش تولید را – که معمولاً فقط با تجهیزات دوربین گران‌قیمت به دست می‌آید، داشته باشند. شاید اکنون، تصور‌کردن یک فیلم بلند و کامل که با گوشی گرفته شده است سخت باشد، اما باید بدانید که – این موضوع، در حال حاضر، اتفاق افتاده است.

بازآفرینی دیجیتال؛

ویرایش خلاقانه و کاربرد دقیق فناوری قبلاً بارها برای اجراهای بدون بازیگر، مورد استفاده قرار گرفته است (به تصویر توپاک شکور در کواچلا محصول سال 2012 یا الیور رید در گلادیاتور نگاه کنید). توانایی بازسازی دیجیتالی چهره‌ها، بدن‌ها و حتی دیالوگ‌ها پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. جلوه‌های دیجیتال به حدی پیشرفت کرده‌اند که می‌توان یک نمونه کاملاً واقعی از هر کسی را ایجاد کرد. در حالی که این توانایی، نشان‌دهنده یک پیشرفت تکنولوژیکی فوق‌العاده برای اجراهای فیلم و صحنه است، چندین معضل اخلاقی را ایجاد می‌کند. همه هنرپیشگان با ادامه حضور پس از مرگ موافق نیستند. همچنین آن‌ها نگرانند که تولید دیجیتالی افراد، باعث شود، کارشان را به خاطر این عروسک‌های دیجیتالی ارزان‌‌قیمت از دست بدهند. و شاید دیگر نتوانیم به حقیقت چیزهایی که می‌بینیم، اعتماد کنیم.

فناوری‌های جدید فیلمسازی

واقعیت مجازی؛

در حالی که فناوری سه‌بعدی فعلی به شما امکان می‌دهد تا یک تجربه فیلم جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر را تجربه کنید، واقعیت مجازی، موج  جدید و آینده فیلم‌سازی است. با پروژه‌های جدیدی مانند  Two Eyes VR، می‌توان یک محصول نهایی ایجاد کرد که از ضبط کامل 360 درجه استفاده می‌کند و این به ما امکان تماشای فیلم‌ها را – به همان صورتی که جهان طبیعی می‌بینیم – می‌دهد. با این حال، مانند هر پیشرفت جدیدی، پذیرش گسترده بالقوه VR با یک جنبه منفی همراه است – اینکه هر بیننده‌ای نمی تواند یک محیط واقعیت مجازی را برای طول متوسط ​​فیلم بلند تحمل کند -. بنابراین دوربین‌های معمولی‌تر ممکن است در مسیر انقراض نباشند. البته، فقط الان.

هواپیماهای بدون سرنشین؛

در آینده نزدیک، ممکن است، جوایز بهترین فیلمبرداری‌ها، به لطف یک الگوریتم باشد. هلی‌شات، در حال حاضر، تصاویری می‌گیرد – که برای یک فیلمبردار معمولی اگر نگوییم غیرممکن – فوق‌العاده است. حال، تحرک یک پهپاد را در ترکیب با الگوریتمی تصور کنید که به آن اجازه می‌دهد به طور مستقل از موانع عبور کند و از تکنیک‌های مختلف فیلمبرداری استفاده کند. پهپادها نه تنها می‌توانند به جایی بروند که دوربین‌های معمولی نمی‌توانند بروند، بلکه می‌دانند چگونه کادر عکس‌های هوایی را با ارتفاع کم نیز، حفظ کنند.

فناوری‌های جدید فیلمسازی

ویرایش الگوریتمی ویدیو؛

تدوین، یکی از طاقت‌فرساترین جنبه‌های تولید یک فیلم کامل و تمام شده است. در حال حاضر، محققان MIT در حال توسعه راه‌هایی برای کمک به خودکارسازی و ساده‌سازی فرآیند هستند. فناوری تشخیص چهره در چند سال گذشته بسرعت پیشرفت کرده است. اما برنامه‌های هوشمند تدوین، به زودی می‌توانند اسکریپت‌ها را دنبال کنند، به‌طور خودکار هر کلیپ را برچسب‌گذاری، و برش‌های پرش و سایر تکنیک‌های تدوین را برای بهبود حس صحنه، اعمال کند. در حالی که هیچ‌کس نمی‌خواهد برای تدوین ویدیو زمان بیشتری را صرف کند، – اما موضوع استفاده از برنامه‌های هوشمند برای تدوین – سؤالات مهمی را در مورد مفهوم هنر در فیلم‌سازی ایجاد می‌کند.

اگر رایانه‌ها برای جایگزینی بخش‌های انسانی، برنامه‌ریزی شده باشند، آیا هنوز هم می‌توان فیلمی هنرمندانه ساخت؟

پیشرفت‌های گذشته مانند صفحه ‌‌نمایش سبز (حذف پرده کروماکی)، انیمیشن و تثبیت دوربین به فیلم‌سازان این امکان را می‌داد تا به خلاقیت‌های خود به شیوه‌هایی که نیاکانشان فقط می‌توانستند رویای آن را بپردازند، کار کنند. اکنون، پیشرفت‌های مدرن عمدتاً به سمت ساده‌سازی فرآیند تدوین و بهبود دسترسی به فناوری فیلم‌سازی است. دیگر فیلمسازان، نیازی به یک استودیو و تجهیزات گرانقیمت، برای تولید یک محصول تر و تمیز نخواهند داشت، و همچنین مجبور نخواهند بود که ساعت‌ها وقت خود را صرف تدوین خسته‌کننده کنند.

برگردان و تدوین؛ بهنام شاه‌حسینی

منبع؛

https://www.towerfast.com

برای کسب اطلاعات درباره اجاره تجهیزات و سایر خدمات از جمله؛ پخش زنده و واحد سیار با شماره تلفن‌؛ 09120216167 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *