برگزارکننده همایش و رویداد

جشنواره فیلم فجر پس از کش و قوس‌ها و بحث‌های فراوان در خصوص محل جشنواره، با همکاری برج میلاد با سازمان سینمایی و شهرداری تهران، در سال 1400 برگزار شد.

سالن 5 کاخ جشنواره به برگزاری نکوداشت هنرمندان فقید با عنوان شبی با اندیشمندان نقش ماندگار، تعلق دارد. تیم حرفه‌ای موسسه فرهنگی هنری دهکده هنر شامل؛ فیلمبرداران، عوامل فنی و کارگردانی در طول برگزاری چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر، با استقرار در کاخ جشنواره – در برج میلاد سالن ۵ – ، پوشش تصویری، کارگردانی و خروجی تمامی برنامه‌های این سالن را انجام می‌دهد.

ﺳﯿﻨﻤﺎ، ﻓﻠﺴﻔﻪ و ﻣﻌﻨﺎ / ﺳﯿﻨﻤﺎ، ﺗﺎرﯾﺦ و ﺗﻤﺪن و چندین نشست تحلیلی دیگر در سالن 5 برگزار خواهد شد.

همچنین نشست یادبود و ﻧﮑﻮداﺷﺖ بزرگان سینما از جمله زﻧﺪه ﯾﺎدان؛ اﮐﺒﺮ ﻋﺎﻟﻤﯽ، ﻓﺮﺷﺘﻪ ﻃﺎﺋﺮﭘﻮر و ﮐﺎﻣﺒﻮزﯾﺎ ﭘﺮﺗﻮﯾﯽ و چندین شخصیت برجسته سینمایی که اکنون در میان ما نیستند در این سالن انجام خواهد شد.

موسسه فرهنگی هنری دهکده هنر متخصص در برگزاری و پوشش رویدادهای مهم و جشنواره‌ها‌ست و تقریبا با تمامی جشنواره‌های متعبر ایران همکاری فعال داشته است. از جمله این همکاری‌ها می‌توان به برگزاری جشنواره‌هایی همچون؛ جشنواره سینما حقیقت (در سال جاری ۱۴۰۰)، جشن منتقدان سینمای ایران، جشنواره مردمی فیلم عمار (در سال جاری ۱۴۰۰) و جشنواره باران (در سال جاری ۱۴۰۰) اشاره نمود که موسسه فرهنگی هنری دهکده هنر در آنها، میزان توانمندی در برنامه‌ریزی و استفاده حداکثری از آخرین تجهیزات، امکانات و فناوری‌ها برای پوشش تصویری و پخش زنده را به نمایش گذاشته است.

جشنواره فیلم فجر – مهمترین رویداد سینمایی ایران – ، هر ساله شاهد حضور تیم‌های مختلف خبری‌، رسانه‌های دیداری و شنیداری در فضای مجازی و همچنین شبکه‌های مختلف صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران جهت پوشش آن است.

یک مسابقه تمام عیار شامل خبرنگاران و منتقدان با بکارگیری ابزارهای مختلف که تلاش می‌کنند تا از لحظات اول جشنواره تا حواشی روزهای پس از آن را رصد و به اطلاع مخاطبان خود برسانند.

باید دید امسال حال و حوای جشنواره چگونه است. چه فیلم‌هایی داوران را تحت تاثیر قرار می‌دهد و یا کدامیک دل تماشاگران را خواهد برد و یا حاشیه جدیدی رقم خواهد خورد. این‌ها همه خوراک خوشمزه رسانه‌های مختلف است که انتظارش لذت‌بخش است.

جشنواره-فیلم-فجر-1400-

امسال، در بخش مسابقه سینمای ایران، بیست و دو فیلم در جشنواره فیلم فجر شرکت دارند. از جمله؛

  • خائن‌کشی/ کارگردان: مسعود کیمیایی
  • بدون قرار قبلی/کارگردان: بهروز شعیبی
  • برف آخر/کارگردان: امیرحسین عسگری
  • بی‌رویا /کارگردان: آرین وزیردفتری
  • بیرو /کارگردان: مرتضی‌علی عباس‌میرزایی
  • درب / کارگردان: سید هادی محقق
  • دسته دختران / کارگردان: منیر قیدی
  • شادروان / کارگردان: حسین نمازی
  • صورت فلکی / کارگردان: حسین دارابی
  • ضد / کارگردان: امیرعباس ربیعی
  • ماهان/کارگردان: حمید شاه‌حاتمی
  • نگهبان شب / کارگردان: رضا میرکریمی
  • نمو / کارگردان: داوود بیدل
  • مرد بازنده / کارگردان: محمدحسین مهدویان

هوشنگ-توکلی

در روز دوم چهلمین جشنواره فیلم فجر، تمامی نشست‌های سالن 5 کاخ جشنواره توسط عوامل فنی موسسه فرهنگی هنری دهکده هنر فیلمبرداری و کارگردانی شد.

یکی از این نشست‌ها که به نکوداشت «زنده یاد رحیم رحیمی پور» تحت عنوان دغدغه‌های یک فیلمساز عدالت‌خواه با حضور امیرحسن ندایی (مجری) و هوشنگ توکلی (بازیگر) برگزار شد.

در ابتدا ویدیویی درخصوص معرفی این هنرمند پخش شد و پس از آن توکلی به بیان بکارگیری توانایی‌های رحیمی‌پور و استفاده آن برای جریان‌های انقلابی در سینما پرداخت.

توکلی گفت: او شاعر بود و تنها شاگردی است که در زمان صحبت کردن درباره توانایی‌اش غصه می‌خورم.

توکلی درخصوص عدالت‌خواهی رحیمی‌پور عنوان کرد: مقدمات چالش رحیمی‌پور با عدالت‌خواهی از جایی شروع شد که تا می‌دید که کسی خطا می‌رود، مقابلش قرار می‌گرفت.

وی ادامه داد: جریانی بعد از پیروزی انقلاب تحت عنوان ضدانقلاب شکل گرفت و تخریب‌هایی هم علیه رحیمی‌پور داشتند اما او آن‌ها را بخشید و صحبت کرد. او تا دم مرگ به هیچ‌کس باج نداد.

توکلی خاطرنشان کرد: رحیمی‌پور جز استعدادهای ویژه‌ای بود که سینما را آموزش می‌دید، اما این کار را قبل از آموزش به صورت غریزی بلد بود، چراکه شاعر بود و اشعارش پر از طنز زندگی است، به همین دلیل اولین فیلم‌سازی است که در سن 23 سالگی فیلم «دوله‌تو» را می‌سازد. این فیلم هنوز پر از مفاهیم پنهان و تجربیات سینمایی است که در فیلم‌های سوم و چهارم او نیز دیده می‌شود.

دکتر بهروز فرنو

پوشش تصویری نشست‌های سالن 5 کاخ جشنواره – بطور کامل و بی‌وقفه – توسط عوامل فنی موسسه فرهنگی هنری دهکده هنر انجام می‌شود.

در پنجمین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر، نشست تخصصی «سینما، تاریخ و تمدن» با حضور دکتر بهروز فرنو (پژوهشگر فرهنگی) و دکتر امیررضا مافی (مجری) در سالن 5 کاخ جشنواره برگزار شد.

دکتر بهروز فرنو گفت: « … فکر می‌‌کنم من و همه دوستانی که از چهل سال قبل کارهای فرهنگی کردیم باید در چهلمین سال بنشینیم و بررسی کنیم که آیا قدم درستی برداشته‌ایم یا خیر. من در جمع  عده‌ای بودم که مامور شدند که در شورای انقلاب فرهنگی آموزش بدهند و فعالیت‌های سینمایی و هنری کنند… ما دوره منورالفکری را پشت سر گذاشتیم و بعد از 28 مرداد دیگر منورالفکر به مفهوم لیبرال را در دانشگاه نداشتیم…»

فرنو ادامه داد: از رنسانس عصر جدیدی در عالم آغاز شد و رنسانس اتفاق سیاسی نیست بلکه اتفاقی فکری و نظری است. با لبخند ژکوند رنسانس آغاز شد و ما نمی‌توانیم این تاثیر را در هنر منکر شویم. ما ناگزیریم که از تاریخ، سینما فلسفه و هنر بپرسیم اما هنر گستره بزرگی دارد و در هر دوره به سمتی رفته است. امروز اگر از تاریخ فلسفه پرسش نکنیم، نمی‌فهمیم که وقتی صحبت از فلسفه می‌شود مراد کدام نوع آن است. 

این پژوهشگر فرهنگی عنوان کرد: مرحوم عالمی معتقد بود که سینما صرفا تکنیک نیست که از ابزار استفاده کنیم و سینمای اسلامی داشته باشیم، سینما تفکر است… ما درباره بسیاری از کلمات فکری که باید را نکردیم در واقع از کلمات پرسش دقیقی نشده است. ما ناگزیریم که از تاریخ پرسش کنیم تا مفهوم درست را پیدا کنیم. تاریخ امری جاری است و جزئیاتی در گذشته نیست. مطالعه تاریخ مسئله این جناح و آن جناح یا دولت‌ها نیست مسئله پرسش از کلمات است. در واقع باید از علم به تاریخ به سمت خودآگاهی نسبت به تاریخ حرکت کنیم به شرطی که هر کدام از این‌ها حجاب مرحله بعد نشود.

برای کسب اطلاعات درباره اجاره تجهیزات و سایر خدمات از جمله؛ پخش زنده و واحد سیار با شماره تلفن‌؛ 09120216167 تماس بگیرید.

درباره دهکده هنر

دهکده هنر یک موسسه فرهنگی هنری با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشد و از سال 1381 بصورت تخصصی در زمینه برنامه‌ریزی، برگزاری و پوشش تصویری رویداد، همایش و کنفرانس ها در سطح ملی و بین‌المللی فعالیت می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اجاره واحد سیار میتوانید بصورت رایگان از همکاران ما مشاوره دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *