برگزارکننده همایش و رویداد

فیلمبرداری و عکاسی همایش، سمینار و وبینار؛ تجهیزات+نیروی فنی+هزینه‌ها

فیلمبرداری همایش، عکاسی و یا پوشش تصویری از خدمات حوزه رسانه می‌باشد که توسط تیم‌های تخصصی انجام می‌شود. این خدمات برای تصویربرداری از زوایای مختلف همایش و حواشی آن انجام‌ می‌شود. اگر به کسب اطلاعات بیشتر در مورد برگزاری همایش و اهمیت آن علاقه دارید حتما مقاله همایش چیست؟ را مطالعه بفرمایید.

اهمیت فیلمبرداری همایش ؟

عکاسی و فیلمبرداری فرآیندی مهم برای ثبت اطلاعات ارائه‌ شده در رویدادها می‌باشد. با فیلمبرداری از همایش، افرادی که به هر دلیلی موفق به حضور در رویداد نشدند، می‌توانند با تماشای فیلم، از مطالب ارائه‌ شده استفاده نمایند، همچنین شرکت کنندگانی که بخشی از مطالب را فراموش کردند با مشاهده خلاصه فیلم همایش، می‌توانند آن‌ها را مرور نمایند.

از این رو می‌توان عکاسی و فیلمبرداری از همایش را یکی از مهمترین اقدامات در برگزاری رویداد دانست و در صورت نبود این حلقه، دستیابی به اهداف برگزاری همایش که در درجه اول برندسازی، آگاهی بخشی و ایجاد ارتباطات است امکانپذیر نخواهد بود.

هدف از فیلمبرداری همایش چیست ؟

هدف ثبت و ضبط ارائه‌های مهم، اطلاعات کاربردی و حواشی است که در خلال برگزاری همایش اتفاق افتاده است. با فیلمبرداری و عکاسی از جلسات و همایش، نه تنها آرشیو اطلاعات مفیدی را برای برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان فراهم می‌کنید، بلکه با به اشتراک گذاری فیلم همایش در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های مختلف، امکان دسترسی به این مطالب برای افراد بیشتری فراهم خواهد شد.

بنابراین، فیلم‌برداری و عکاسی همایش موثرترین و مهم‌ترین بخش از برگزاری همایش به منظور ثبت اطلاعات مفید و بهبود دسترسی به این اطلاعات برای افراد بیشتر می‌باشد. با ارائه این فیلم‌ها در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های مختلف، امکان جذب بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان برای همایش‌های آینده نیز فراهم می‌شود.

نکات مهم در فیلمبرداری همایش

فیلمبرداری و پوشش تصویری بخشی از فرآیند برگزاری همایش یا رویدادها می‌باشد، قبلا در مقاله‌ای به بررسی چک لیست برگزاری همایش  و تمامی جوانب برگزاری یک همایش را به تفصیل بیان کرده‌ایم، پیشنهاد می‌شود این مقاله نیز مطالعه شود.

از جمله مهمترین نکات در فیلمبرداری همایش موارد زیر می‌باشند :

  • تعداد دوربین
    با توجه به تعداد مدعوین و نیز سالن برگزاری همایش باید در نظر داشته باشید که چه تعداد دوربین برای پوشش تمامی ابعاد برنامه دارید، بطور مثال برای یک جلسه درون سازمانی شاید یک یا دو دوربین کفایت کند ولی برای یک همایش در یک سالن بزرگ نیاز به تعداد بیشتری دوربین دارد. عموما برای همایش حداقل از ۱ دوبین لانگ و ۲ دوربین در سمت راست و چپ استفاده میشود. برای مشاوره رایگان میتوانید با همکاران ما تماس بگیرید.

  • زاویه و کادر دوربین‌ها
    قبل از شروع برنامه میبایست محل قرارگیری دوربین‌ها مشخص شود، بطوریکه تمامی جوانب برنامه و حواشی آنرا تحت نظر داشته باشید. این مورد نیاز به تجربه دارد که با کمک تصویربرداران  یا در صورت حضور کارگردان میتوانید از کمک کارگردان استفاده نمایید. کادر دوربین‌ها باید از قبل فیکس شده باشد، همچنین فاصله دوربین‌ها از استیج و حضار نیز باید رعایت شود. در فواصل دور تصویربردار نیاز به زوم و فوکوس بیشتری دارد و همین باعث افت کیفیت تصاویر می‌شود.

  • نیاز یا عدم نیاز به کارگردانی و میز سوئیچ
    میز رژی، میز سوئیچ یا میز کارگردانی یک بخش از واحد سیار تلویزیونی است که برای تدوین همزمان و سر صحنه همایش استفاده می‌شود. استفاده از میز رژی از این لحاظ اهمیت دارد که شما تصاویر دوربین‌های مختلف را در لحظه اجرای برنامه و با توجه به نیاز سوئیچ و با همدیگر ترکیب می‌کنید و نیاز به تدوین در پایان برنامه ندارید. میز سوئچ یا رژی همچنین برای زمانی کاربرد دارد که شما نیاز به پخش زنده دارید. این مورد نیز قبل از اجرای همایش باید بررسی و در صورت نیاز تهیه گردد. 
  • نور سالن یا محل برگزاری
    نور محل برگزاری برنامه یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین موارد در کیفیت خروجی تصاویر دوربین‌ها می‌باشد. در صورتی که نور محل برگزاری مناسب نباشد می‌بایست با تجهیزات نورپردازی محیط را برای فیلمبرداری مساعد کنید.
  • چینش و تست روز قبل دوربین‌ها
    طبق تجربه همیشه ممکن است مشکلاتی در حین اجرای برنامه‌ اتفاق بیفتند، از جمله نبود صدا، قطعی کابل‌ها، تنظیم نبودن دوربین‌ها و … بنابراین حتما قبل از شروع برنامه در صورت امکان یک روز و یا حداقل چند ساعت قبل تمامی تجهیزات بررسی و چک شود.
  • برای فیلمبرداری سناریو داشته باشید
    اینکه هدف شما از فیلمبرداری همایش چیست تعیین میکند که نوع تصویربرداری و نقطه تمرکز تصاویر چه چیزی باشد، بطور مثال اگر هدف شما آرشیو تصاویر می‌باشد لزومی به پرداختن به حواشی نییست یا بالعکس اگر هدف شما تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی است باید به حواشی و جزئیات بیشتر توجه کنید.
  • توجه به قاب مورد نیاز برای شبکه‌های اجتماعی
    شبکه‌های اجتماعی همانند اینستاگرام بدلیل قاب عمودی تصاویر نیاز به تصاویر با ابعاد 1920*1080 بصورت عمودی دارند، بنابراین اگر میخواهید برای شبکه‌های اجتماعی نیز محتوای همایش را ارائه دهید نیاز است که قاب مناسب برای آنرا در نظر بگیرید.
  • پیش بینی حواشی
    همیشه حواشی جزو موارد پر اهمیت در یک رویداد یا مراسم می‌باشد و شما باید قبل از اتفاق افتادن حواشی آنها را پیش‌بینی کنید تا هیچ صحنه‌ای را از دست ندهید، فرض کنید میهمانان شناخته شده‌ای داشته باشید و لحظه حضور این افراد باعث هیجان در حضار شود، ثبت این لحظات که ممکن است خیلی سریع تمام شود از اهمیت بالایی برخوردار است.

تعرفه فیلمبرداری و عکاسی از همایش به موارد زیادی از جمله ابعاد برنامه، تعداد دوربین‌ها، کارگردانی سر صحنه، نیاز به تدوین، پخش زنده و … بستگی دارد. اصولا دلیل فیلمبرداری از همایش نوع تجهیزات مورد استفاده و خدمات جانبی را تعیین می‌کند، بطور مثال برنامه‌ای که به منظور درج در آرشیو فیلمبرداری میشود نیاز به کارگردانی سر صحنه و یا خدمات پخش زنده ندارد. بنابراین قیمت نیز متناسب با نوع خدمات و هدف از فیلمبرداری می‌تواند متغییر باشد.
برای مشاهده لیست و تعرفه خدمات به این صفحه مراجعه کنید.

موسسه فرهنگی هنری دهکده هنر:

موسسه فرهنگی هنری دهکده هنر با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، بصورت تخصصی در حوزه پوشش تصویری و فیلمبرداری از همایش ها، سمینارها، وبینارها و هر نوع رویداد دیگری فعالیت مینماید. این موسسه با در اختیار داشتن تیم‌های تولید و تجهیزات واحد سیار پیشرفته و مدرن قابلیت و توانایی برگزاری هر نوع رویداد با هر ابعادی در سطح ملی و بین‌المللی را دارد. طراحی کنداکتور بر اساس موضوع و علت برگزاری رویداد با دعوت از مجریان و گروه های هنری یکی دیگر از خدماتی است که به صورت معمول در موسسه دهکده هنر انجام می شود . تجهیز کامل صوت و نور و همچنین تلویزیون شهری سالن های برگزاری رویدادها از دیگر خدمات قابل ارائه در موسسه فرهنگی هنری دهکده هنر می باشد .

لطفا برای مشاهده بخشی از پروژه انجام شده به صفحه نمونه کارها مراجعه بفرمایید .

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان تلفنی در مورد فیلمبرداری همایش روی دکمه زیر کلیک کنید.

رمز پایداری ما اعتماد شماست

چه کارهایی را می‌توانید به ما بسپارید​؛

پخش زنده

با توجه به آنلاین شدن نشست‌ها و همایش‌ها، ما تمامی خدمات پخش زنده را با بالاترین کیفیت و سریع‌ترین زمان در اختیار شما قرار می‌دهیم.

پوشش تصویری همایش و رویداد

برگزاری سمینـارهـا و رویداد

موسسه فرهنگی هنری دهکده هنر در سال‌های گذشته تعداد زیادی همایش، وبینار، رویداد و مجمع داخلی و بین‌المللی را برگزار و یا پوشش داده است.

واحد سیار، استودیـو و تجهیـزات

دهکده هنر با ربع قرن تجربه، همواره در حال توسعه زیرساخت‌های فنی، واحد سیار و تجهیزات سینمایی بوده و هم‌اکنون ظرفیت پوشش چندین برنامه همزمان بصورت زنده را دارد.

تولیـد برنامـه‌‌هـای تلویـزیـونــی

تولید برنامه‌هایی در خور نگاه بیننده نیاز به یک تیم منسجم دارد و دهکده هنر تمامی امکانات مورد نیاز را برای این مورد در اختیار دارد.

مستندسازی و پشت صحنه

پشت صحنه، حاشیه‌ها و نقاط عطف در برنامه‌های مختلف برای تولید محتوای تاثیرگذار نیاز به عکاسی و مستندسازی دارد.

ساخت تیزرهای تبلیغاتی و هنری

ایده مهم‌ترین بخش پروژه تبلیغاتی است و بخش از موفقیت یک پروژه است. دهکده هنر با پشتوانه تیم اتاق فکر قادر به تولید تیزر و فیلم‌های خلاقانه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان برگزاری همایش

همین الان تماس بگیرید!

برگزاری همایش و رویداد     جشنواره‌ها      سمینار و کنفرانس     برگزاری مجامع