برگزارکننده همایش و رویداد

معرفی سیستم Top Level Switch؛ واحد سیار جدید موسسه دهکده هنر

تولید با مجموعه‌های پیچیده‌ای از فعالیت‌ها مشخص می‌شود که باید با ترتیب خاصی در دوره معین و برآورد هزینه‌ها انجام شود و در این مسیر چالش‌های فراوانی پیش روی ما قرار دارد. عملیات بر روی این‌گونه محصولات در “نوع چیدمان مونتاژ با موقعیت ثابت” انجام می‌شود که در تولید و یا ساخت یک محصول دیده می‌شود.
باید بدانیم فرایند پروژه‌ای که به یک تک‌محصول می‌انجامد، پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد.

الزامات پروژه؛ تبدیل یک واحد استودیویی به یک واحد سیار قابل حمل

این پروژه زمانی تعریف شد که موسسه فرهنگی هنری دهکده هنر با توجه به نیاز خود، خواهان تمام امکانات یک واحد سیار یا اتاق فرمان در یک بسته قابل حمل (پرتابل) بود.
معمولا یک واحد سیار کامل به اندازه یک کامیون یا بیشتر جا می‌گیرد. همچنین یک سیستم رژی در پس یک استودیو به اندازه یک اتاق 25 متری است.
همانطور که اشاره شد، یک اتاق فرمان پرتابل با امکانات کامل صوتی و تصویری که قابلیت تصویربرداری از همایش یا رویداد، تدوین زنده سر صحنه و پخش زنده لایواستریم بصورت همزمان را داشته باشد، بسیار حجیم است. این mobail unit در بسیاری از موارد پارکینگی ندارد – هر چند که قابلیت جابه‌جایی دارد – .
هر چه به امکانات این واحد سیار بیفزایید، – به دلیل حجیم‌تر شدن – از امکان مانور آن کاسته می‌شود.
خروجی پروژه؛ تیم متخصص، فنی و با دانش موسسه فرهنگی هنری دهکده هنر، یک واحد سیار بزرگ با تمامی امکانات آن را در یک بسته قابل حمل – که داخل یک خودروی شخصی جای گیرد – تولید کرده است.
Top Level Switch ؛ این قابلیت را دارد که به هر رویدادی سفر کند و آن را با کیفیت بالا مانند یک استودیوی تلویزیونی به صورت زنده پوشش دهد. همچنین سیستم Top Level Switch توانایی کارکرد بدون وقفه تا 14 ساعت را دارد و این موضوع اثبات برابری آن با یک واحد سیار بزرگ است.

معرفی-سیستم-Top-Level-Switch

نمونه یک واحد سیار خورویی با امکانات مشابه واحد سیار T.L.S

ویژگی‌های پروژه؛ مشخصات فنی واحد Top Level Switch

  • مجهز به میز کارگردانی ATEM Mini Extreme
  • سوئیچ همزمان و کارگردانی زنده
  • 6 ورودی SDI
  • 6 ورودی HDMI
  • 8 دوربین برای پخش Full HD
  • کنترل دوربین
  • 5 خروجی HDMI
  • 4 خروجی SDI
  • خروجی آنالوگ Multi View
  • کارکرد بدون وقفه تا 14 ساعت
  • ضبط دیجیتال و ویرایش غیر خطی
  • پخش زنده برای جریان وب، با ارسال ماهواره‌ای یا شبکه
  • کنسول صوتی
  • 2 ورودی صدا
  • 2 خروجی صدا

کاربردهای پروژه؛  واحد سیار T.L.S

این پروژه به این منظور در مسیر تولید قرار گرفت تا بتواند در کمترین زمان ممکن، پوشش زنده رویدادها در ورزشگاه‌ها، سالن‌های همایش، جشن‌ها را به انجام رساند.

همچنین از لحاظ اقتصادی اجاره و حمل یک واحد سیار تلویزیونی با امکاناتی که در بالا گفته شد  – در اندازه بزرگ – بسیار گران قیمت است و به صورت پیش‌فرض از درخواست‌های مشتری خارج می‌شود.

ویژگی‌های تولیدی پروژه؛ مشکلات و راه‌حل‌ها

هر پروژه دارای یک شروع مشخص و یک پایان مشخص است.

هزینه‌های زیاد، غالبا موجب تاخیر در تکمیل پروژه‌ها می‌شود. چنین تاخیرهایی به دلیل افزایش هزینه عوامل فنی تولید در آن و یا تجهیزات عموماً بسیار گران تمام می‌شوند و به شکست می‌انجامند.

همچنین، هنگامی کارکنان از بخش‌های دیگر وام گرفته می‌شوند و یا برای مدت کوتاهی استخدام می‌شوند، بروز اختلال در امور روزمره بسیار آسیب‌زا و فرسایشی است. بنابراین، کارکنان درگیر در پروژه علاقه محدود (کوتاه مدت) به پروژه دارند.

از آنجایی که هر پروژه مدت زمان محدودی دارد، کارکنان زمان بیشتری را صرف فراموش کردن آمادگی برای پروژه بعدی می‌کنند.

مدیریت موسسه فرهنگی هنری دهکده هنر، با در نظر گرفتن تمامی این موارد با هدفگذاری و زمانبندی دقیق و در اختیار قراردادن پشتوانه مالی مستمر، این پروژه را به انجام رساند.

مطالعات و اقدامات اولیه برای پروژه؛ تولید واحد سیار T.L.S

پس از مطالعات فراوان روی منابع داخلی و خارجی تهیه و تولید واحد سوم رژی برای موسسه فرهنگی هنری دهکده هنر در اردیبهشت سال 1400 مورد تصویب مدیریت قرار گرفت.

تجهیزات مورد نیاز خارجی به سرعت ثبت سفارش و خریداری گردید. اما به دلیل تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران و مشکلات پیش آمده، ورود تجهیزات با یک ماه تاخیر وارد موسسه شد.

آغاز پروژه؛ تولید واحد سیار T.L.S

تولید بر اساس استخراج طرح مطالعاتی آغاز شد اما تامین سایر قطعات برای تکمیل این فرایند بسیار سخت و آزاردهنده بود.

روزها از پس هم می‌آمدند و تیم فنی و متخصص موسسه دهکده هنر، صبورانه این پازل را چیدمان می‌کرد. در انتظار برای دریافت قطعات مکمل، بهترین راه کوچکتر کردن حجم واحد سیار همچنان هدف اصلی مدیریت پروژه بود.

سرانجام در شهریور 1400 کار تولید به سرانجام رسید و تست‌های اولیه انجام شد.

بیش از 200 ساعت تست در شرایط آفلاین انجام شد.

همه ورودی‌ها و خروجی‌های دستگاه مورد آزمون قرار گرفت و کیفیت آن‌ها با دوربین‌ها ده‌ها بار تست شد.

معرفی-سیستمTop-Level-Switch

آزمون گرم؛ واحد سیار T.L.S

اولین آزمون در فضای واقعی با پخش زنده (تست گرم) واحد سیار رک 3، در پروژه غرفه نقش الماس در بیست و هشتمین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته از ۹ تا ۱۲ مهر در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران انجام شد.

پوشش تصویری و پخش زنده برنامه چهار روزه این نمایشگاه در غرفه چاپ نقش الماس توسط تیم موسسه فرهنگی هنری دهکده هنر با 4 دوربین بعلاوه پلی‌بک میان‌برنامه‌ای، انجام شد. برنامه‌ی “الماس 1400” در قالب گفتگو و سایر محتوای دیداری و خبری، به طور زنده پخش و در رسانه‌های مجازی مورد توجه قرار گرفت.

نهم مهرماه یک تاریخ مهم در پروژه تولید واحد سیار رک 3 و یک دستاورد با ارزش برای تیم فنی موسسه فرهنگی هنری دهکده هنر بشمار می‌رود.

معرفی-سیستمTop-Level-Switch

اضافه شدن لایو کروماکی؛ یک گام دیگر برای پروژه واحد سیار T.L.S

اضافه شدن حذف پرده کروماکی در حالت پخش زنده برای تکمیل پروژه واحد سیار رک 3 ، یک نیاز مهم به شمار می‌آمد.

پس از مطالعات و بررسی‌های نرم‌افزاری، سیستم واحد سیار جدید، توانایی حذف پرده کروماکی در حالت پخش زنده را پیدا کرد. همچنین عیب‌یابی و تست‌های مجدد همه بخش‌های دستگاه در بخش فنی و تولید موسسه مورد بازبینی قرار گرفت.

معرفی-سیستمTop-Level-Switch

رونمایی از یک دستاورد؛ پروژه واحد سیار T.L.S

دستگاه واحد سیار Top Level Switch با پوشش تصویری و پخش زنده سالن ۵ کاخ جشنواره فیلم فجر از شبکه خبر صدا و سیما، خودنمایی کرد.

تیم حرفه‌ای موسسه فرهنگی هنری دهکده هنر شامل؛ فیلمبرداران، عوامل فنی و کارگردانی در طول برگزاری چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر، با استقرار در کاخ جشنواره – در برج میلاد سالن ۵ – ، پوشش تصویری، کارگردانی و خروجی تمامی برنامه‌های این سالن را به انجام رساند.

و سرانجام رونمایی کامل از دستگاه واحد Top Level Switch با انجام پروژه پوشش تصویری و پخش زنده دهمین کنگره دندانپزشکی نیروهای مسلح محقق شد. در این پروژه علاوه بر فیلمبرداری، حذف پرده کروماکی در حالت پخش نیز مورد آزمایش قرار گرفت.

معرفی-سیستمTop-Level-Switch

چنانچه تمایل دارید مطالب آموزشی درباره مشخصات کامل دستگاه‌های رژی و میز کارگردانی را بخوانید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌های «میز کارگردانی بلک مجیک» و «معرفی دیتا ویدئو» را مشاهده کنید.

گردآوری و نگارش؛ بهنام شاه‌حسینی

اجاره واحد سیار

موسسه فرهنگی هنری دهکده هنر تجهیزات رژی، واحد سیار و اجاره استودیوهای خود بصورت رزرو در اختیار مشتریان گرامی قرار می‌دهد.


دو دوربین


سه دوربین


چهار دوربین و بیشتر

  • برای برنامه‌ها و جلسات درون سازمانی که برای آرشیو تصویربرداری می‌شود یک واحد سیار 2 دوربین کفایت می‌کند.
  • برای وبینار و سمینارها معمولا نیاز به واحد سیار 3 دوربین، کارگردانی و سوئیچ سر صحنه و نیز پخش زنده لایو استریم می‌باشد.
  • برای همایش‌ها، کنفرانس‌ها و مراسم نیاز به واحد سیار 4 دوربین و بالاتر می‌باشد که با توجه به ابعاد برنامه و البته خواسته کارفرما تا 8 دوربین بصورت همزمان استفاده میشود.

 

درباره دهکده هنر

دهکده هنر یک موسسه فرهنگی هنری با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشد و از سال 1381 بصورت تخصصی در زمینه برنامه‌ریزی، برگزاری و پوشش تصویری رویداد، همایش و کنفرانس ها در سطح ملی و بین‌المللی فعالیت می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اجاره واحد سیار میتوانید بصورت رایگان از همکاران ما مشاوره دریافت کنید.

اعتمــاد برنـدهـا
به دهکـده هنـر

قبل
بعدی

مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *